Dit programma omvat het onderhoud en verbetering van het onderhoud van de openbare ruimte en het uitvoeren van maatregelen voor een betere bereikbaarheid en verkeersmobiliteit, parkeren en de realisatie van nieuwe fysieke infrastructuur. De belangrijkste taken van dit programma zijn het uitvoeren van beheertaken, het veiligheidsonderhoud, het dagelijks - en regulier onderhoud, het groot onderhoud, herinrichtingen in de openbare ruimte en het exploiteren van het haven- en parkeerbedrijf. Wij regisseren de uitvoering van deze kerntaken. Tegelijkertijd transformeren wij naar een stimulerende, faciliterende en loslatende gemeente, die ruimte biedt aan burgerinitiatief en zelfbeheer.
Naast de zorg voor een (duurzame) instandhouding van de leefomgeving zijn er in de loop der jaren een aantal belangrijke zaken/waarden toegevoegd aan de maatschappelijke betekenis van de openbare ruimte voor de gemeenschap. Deze staan uitgebreid beschreven in de vastgestelde Visie Leefomgeving en worden samengevat in de hieronder genoemde 4 pijlers.
Daarnaast bestaat dit programma uit enkele publiekrechtelijke taken voor onderdelen die aan de openbare ruimte zijn gerelateerd. Dit zijn de ligplekken in de havens, inritten, rioolaansluitingen, verkeersbesluiten, kabels en leidingen en begraafplaatsen.
De verhouding tussen overheid en de samenleving verandert. Voor Deventer is de visie Leefomgeving het uitgangspunt. De visie gaat uit van 4 pijlers:
- Schoon, heel en veilig
- Bewuste inrichting
- Maximaal rendement
- Ruimte voor initiatief
Door het teruglopende investeringsvermogen bij zowel gemeente als partners transformeert de instandhouding van de openbare ruimte naar een meer organische manier van buurtvernieuwing. Wij brengen kleinschalige ontwikkelingen en reguliere beheermaatregelen organisatorisch en financieel onder in één proces.
Soort wijziging
Status
Doelstelling - Waardering openbare ruimte (schoon, heel en veilig)
Inwoners waarderen de openbare ruimte in 2021 gemiddeld met een 6,7.
Relatie met strategisch doel
In Deventer maken we werk van werk. We versterken onze economische positie en werkgelegenheid. Niet alleen is er ruimte voor de vestiging van bedrijven, we zetten actief in op het aantrekken van bedrijven. Dat vraagt om voldoende, betaalbare woningen in stad en dorpen voor onze huidige inwoners en mensen die zich hier willen vestigen. Ook blijven we inzetten op de goede bereikbaarheid van Deventer, met een ideale ligging tussen Randstad, Oost Nederland en Duitsland. De IJssel en de havenvoorzieningen kunnen bijdragen aan onze positie en aantrekkelijkheid voor bedrijven. We versterken het onderscheidend karakter van Deventer als economisch bolwerk met onze ambities op het gebied van innovatieve duurzaamheid, kenniseconomie en IT. We werken samen met onze partners aan een goede aansluiting tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven.
Een stad die 1250 jaar oud is, kun je, gezien die lange bestaansduur, al als duurzaam typeren. Maar voor nog eens 1250 jaar is veel inzet nodig op het gebied van duurzaamheid, klimaatbeleid en een hoognodige transitie richting schone, niet-fossiele energie. Het is een lange weg te gaan, maar in Deventer gaan we stappen zetten richting energieneutraliteit en een toekomstbestendige leefomgeving. Beheer en inrichting van de leefomgeving dragen bij aan andere doelstellingen van de gemeente, zoals het aantrekkelijk houden van de stad voor bezoekers, de sociale samenhang en gezond leven.
Deventer straalt geschiedenis en ademt cultuur. Wij vinden kunst en cultuur belangrijk, niet alleen ter verrijking van ons leven, maar ook ter vergroting van onze betrokkenheid bij de samenleving. Een sterk Deventer kan niet zonder een verrijkende programmering, die ons helpt ontspannen, vermaken, verbazen en nadenken.
Wij zoeken meer verbinding met de samenleving. Participatie en actief burgerschap zijn onze uitgangspunten. Wij betrekken de inwoners zo goed mogelijk bij het opstellen van beleid en het uitvoeren van plannen. In de communicatie gebruiken we moderne media en sluiten we aan op bestaande kanalen in de verschillende wijken en dorpen. Afgelopen jaren zijn de criminaliteitscijfers gedaald en de gevoelens van veiligheid toegenomen. Wij willen deze lijn vasthouden.
Prestaties
Toelichting
Historie
Toelichting
Historie
Historie
Historie
Historie
Historie
Historie
Doelstelling - Het verbeteren van de duurzame bereikbaarheid en doorstroming (bewuste inrichting)
Het verbeteren/optimaliseren van de (duurzame) bereikbaarheid en doorstroming.
Relatie met strategisch doel
In Deventer maken we werk van werk. We versterken onze economische positie en werkgelegenheid. Niet alleen is er ruimte voor de vestiging van bedrijven, we zetten actief in op het aantrekken van bedrijven. Dat vraagt om voldoende, betaalbare woningen in stad en dorpen voor onze huidige inwoners en mensen die zich hier willen vestigen. Ook blijven we inzetten op de goede bereikbaarheid van Deventer, met een ideale ligging tussen Randstad, Oost Nederland en Duitsland. De IJssel en de havenvoorzieningen kunnen bijdragen aan onze positie en aantrekkelijkheid voor bedrijven. We versterken het onderscheidend karakter van Deventer als economisch bolwerk met onze ambities op het gebied van innovatieve duurzaamheid, kenniseconomie en IT. We werken samen met onze partners aan een goede aansluiting tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven.
Een stad die 1250 jaar oud is, kun je, gezien die lange bestaansduur, al als duurzaam typeren. Maar voor nog eens 1250 jaar is veel inzet nodig op het gebied van duurzaamheid, klimaatbeleid en een hoognodige transitie richting schone, niet-fossiele energie. Het is een lange weg te gaan, maar in Deventer gaan we stappen zetten richting energieneutraliteit en een toekomstbestendige leefomgeving. Beheer en inrichting van de leefomgeving dragen bij aan andere doelstellingen van de gemeente, zoals het aantrekkelijk houden van de stad voor bezoekers, de sociale samenhang en gezond leven.
Prestaties
Historie
Toelichting
Historie
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2021
Door verzoek aanvullend onderzoek (motie raad) loopt het project vertraging opHistorie
Historie
Historie
Doelstelling - Vergroten van het aantal verplaatsingen te voet, per fiets of over water (gezond en duurzaam)
Het vergroten van het aantal verplaatsingen te voet, per fiets of over water.
Relatie met strategisch doel
In Deventer maken we werk van werk. We versterken onze economische positie en werkgelegenheid. Niet alleen is er ruimte voor de vestiging van bedrijven, we zetten actief in op het aantrekken van bedrijven. Dat vraagt om voldoende, betaalbare woningen in stad en dorpen voor onze huidige inwoners en mensen die zich hier willen vestigen. Ook blijven we inzetten op de goede bereikbaarheid van Deventer, met een ideale ligging tussen Randstad, Oost Nederland en Duitsland. De IJssel en de havenvoorzieningen kunnen bijdragen aan onze positie en aantrekkelijkheid voor bedrijven. We versterken het onderscheidend karakter van Deventer als economisch bolwerk met onze ambities op het gebied van innovatieve duurzaamheid, kenniseconomie en IT. We werken samen met onze partners aan een goede aansluiting tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven.
Een stad die 1250 jaar oud is, kun je, gezien die lange bestaansduur, al als duurzaam typeren. Maar voor nog eens 1250 jaar is veel inzet nodig op het gebied van duurzaamheid, klimaatbeleid en een hoognodige transitie richting schone, niet-fossiele energie. Het is een lange weg te gaan, maar in Deventer gaan we stappen zetten richting energieneutraliteit en een toekomstbestendige leefomgeving. Beheer en inrichting van de leefomgeving dragen bij aan andere doelstellingen van de gemeente, zoals het aantrekkelijk houden van de stad voor bezoekers, de sociale samenhang en gezond leven.
Prestaties
Historie
Historie
Historie
Historie
Doelstelling - Vergroten van de bezoekersaantallen en verblijfsduur (beleving) Aantrekkelijke leefstad voor de creatieve stedeling
Het vergroten van de bezoekersaantallen aan en de verblijfduur in de binnenstad.
Relatie met strategisch doel
In Deventer maken we werk van werk. We versterken onze economische positie en werkgelegenheid. Niet alleen is er ruimte voor de vestiging van bedrijven, we zetten actief in op het aantrekken van bedrijven. Dat vraagt om voldoende, betaalbare woningen in stad en dorpen voor onze huidige inwoners en mensen die zich hier willen vestigen. Ook blijven we inzetten op de goede bereikbaarheid van Deventer, met een ideale ligging tussen Randstad, Oost Nederland en Duitsland. De IJssel en de havenvoorzieningen kunnen bijdragen aan onze positie en aantrekkelijkheid voor bedrijven. We versterken het onderscheidend karakter van Deventer als economisch bolwerk met onze ambities op het gebied van innovatieve duurzaamheid, kenniseconomie en IT. We werken samen met onze partners aan een goede aansluiting tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven.
Een stad die 1250 jaar oud is, kun je, gezien die lange bestaansduur, al als duurzaam typeren. Maar voor nog eens 1250 jaar is veel inzet nodig op het gebied van duurzaamheid, klimaatbeleid en een hoognodige transitie richting schone, niet-fossiele energie. Het is een lange weg te gaan, maar in Deventer gaan we stappen zetten richting energieneutraliteit en een toekomstbestendige leefomgeving. Beheer en inrichting van de leefomgeving dragen bij aan andere doelstellingen van de gemeente, zoals het aantrekkelijk houden van de stad voor bezoekers, de sociale samenhang en gezond leven.
Deventer straalt geschiedenis en ademt cultuur. Wij vinden kunst en cultuur belangrijk, niet alleen ter verrijking van ons leven, maar ook ter vergroting van onze betrokkenheid bij de samenleving. Een sterk Deventer kan niet zonder een verrijkende programmering, die ons helpt ontspannen, vermaken, verbazen en nadenken.
Wij zoeken meer verbinding met de samenleving. Participatie en actief burgerschap zijn onze uitgangspunten. Wij betrekken de inwoners zo goed mogelijk bij het opstellen van beleid en het uitvoeren van plannen. In de communicatie gebruiken we moderne media en sluiten we aan op bestaande kanalen in de verschillende wijken en dorpen. Afgelopen jaren zijn de criminaliteitscijfers gedaald en de gevoelens van veiligheid toegenomen. Wij willen deze lijn vasthouden.
Prestaties
Historie
Historie
Historie
Toelichting
Historie
Toelichting 1ste kwartaal rapportage 2021
De stichting die de Centrumbus beheert gaat stoppen met de activiteiten. Deze prestatie kan daardoor niet langer opgevoerd worden.Wijzigingen deze periode
Omschrijving | Taakveld | Soort afwijking | |
---|---|---|---|
Areaalacres | 2.1 Verkeer en vervoer | Autonome afwijking | |
Door toename van het areaal in de openbare ruimte, zoals bij straten, wegen, bomen, heesterbeplanting, vri´s, waterhuishouding, klimaatvoorzieningen, inzet reiniging en onkruidbestrijding is sprake van een structurele kostengroei als gevolg van areaaltoename. Jaarlijks is hiervoor €200.000 structureel beschikbaar en vanuit voorgaande jaren nog €113.000. Dekking: Dekking vanuit ander programma | |||
DVO straatreiniging Circulus Berkel | 2.1 Verkeer en vervoer | Autonome afwijking | |
Zoals al aangegeven in de 1e kwartaalrapportage is er sprake van een tekort op de DVO straatreiniging met Circulus Berkel. Voor programma Leefomgeving gaat het in 2021 om een bedrag van €367.000 (inclusief gladheidsbestrijding over het lopende jaar). Voor €50.000 wordt een deel van de middelen areaalacress ingezet en voor €31.000 is sprake van een hogere verrekening met product afval. Hierna resteert nog een tekort van €286.000 waarvoor een beroep op de algemene middelen wordt gedaan. Het structurele knelpunt wordt betrokken bij de begroting 2022. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Gladheidsbestrijding | 2.1 Verkeer en vervoer | Autonome afwijking | |
Vanwege de winter 2020-2021 zijn door Circulus Berkel en Het Groen Bedrijf ten opzichte van voorgaande jaren aanzienlijk hogere kosten in rekening gebracht voor gladheidsbestrijding. Hiermee is in de begroting 2021 geen rekening gehouden. Het gaat om een bedrag van €185.000. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Corona-effect parkeerinkomsten | 0.63 Parkeerbelasting en 2.2 Parkeren | Corona-effect | |
In de 1e kwartaalrapportage is aangegeven dat als gevolg van Corona en de bijbehorende maatregelen sprake is van veel minder (betalende) bezoekers in de binnenstad, waardoor de parkeerinkomsten fors achter blijven op onze begroting. Vanaf de maand april is vanwege het opheffen van een deel van de maatregelen sprake van stijgende parkeerinkomsten. Over het 2e kwartaal is sprake van een achterstand ten opzichte van de begroting van circa €73.000, dit is al veel lager dan de €360.000 over het 1e kwartaal. Voor de komende paar maanden verwachten wij meer inkomsten te realiseren dan geraamd. Om deze reden wordt voor het 2e kwartaal geen aanvullende corona bijdrage gevraagd bovenop de toegekende €360.000 over het 1e kwartaal. Dekking: Dekking (nog) niet van toepassing | |||
Coronacompensatie HGB 2020 | 2.1 Verkeer en vervoer | Corona-effect | |
In 2020 heeft het College een afwegingskader vastgesteld voor instellingen. Eén van de maatregelen in het afwegingskader is dat instellingen met een negatief exploitatieresultaat in 2020 in aanmerking komen voor een coronacompensatie. Om dit mogelijk te maken is een tijdelijke subsidieverordening coronacompensatie instellingen gemeente Deventer opgesteld. Naar aanleiding hiervan zijn er door maatschappelijke instellingen diverse aanvragen ingediend. Op basis van het verdelingsbesluit 2020 is de compensatie per instelling vastgesteld. Via deze kwartaalrapportage worden de gehonoreerde compensaties in de begroting verwerkt. Een overzicht van de gehonoreerde compensaties staat in de bijlage. Voor Het Groen Bedrijf gaat het om €128.000. Dekking: Dekking vanuit ander programma | |||
Kosten vervanging VRI Wilpsedijk-Twelloseweg | 2.1 Verkeer en vervoer | Autonome afwijking | |
De provincie Gelderland heeft besloten om de VRI aan de Wilpsweg-Twellosdijk te gaan vervangen dit jaar. Deze is aan vervanging toe en tevens wordt ook de gehele kruising aangepast door de provincie. Als gevolg van landelijke afspraken over de kostentoedeling ten aanzien van dit soort VRI's krijgen de belanghebbende gemeenten, in dit geval de gemeente Voorst en de gemeente Deventer ook een deel van de kosten doorberekend. De kosten voor Deventer komen uit op een bedrag van circa €70.000 en deze kosten zijn niet op te vangen binnen het huidige budget in het programma. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
MJOP Rembrandtkade/IJsselkade | 2.1 Verkeer en vervoer | Budgetoverheveling | |
Budgetoverheveling:Diverse werken rond Rembrandtkade/IJsselkade stonden los van elkaar geprogrammeerd. Zij worden in samenhang opgepakt in 2022. Het budget voor de Rembrandtkade die voor dit jaar geprogrammeerd stonden worden meegenomen naar 2022 (€204.000). Dekking: Dekking binnen eigen programma | |||
Corona-maatregelen Binnenstad | 2.1 Verkeer en vervoer | Corona-effect | |
In 2020 is besloten om, in lijn met landelijk beleid, in het centrum van Deventer extra fysieke aanpassingen te doen in de Openbare ruimte. Door middel van bebording, hekken, rekken, belijning en inzet van verkeersregelaars worden de langzame verkeersstromen (met name voetgangers en fietsers) in goede banen geleid zodat er zo min mogelijk risico's ontstaan bij een bezoek aan het centrum van onze stad. De kosten die hiermee gemoeid zijn bedragen voor het tweede kwartaal €53.000. Dekking: Dekking vanuit ander programma | |||
Technische wijziging | diverse | Overige afwijking | |
De cijfers in de programma’s worden ook aangepast naar aanleiding van technische wijzigingen. Zie voor nadere informatie de bijlage. |
Exploitatie
(bedragen x€1.000) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Lasten | 35.010 | 2.544 | 37.554 | 957 | 38.511 |
Baten | 15.191 | -132 | 15.059 | 0 | 15.059 |
Saldo | -19.819 | -2.677 | -22.495 | -957 | -23.452 |
Exploitatie: Specificaties wijzigingen deze periode (bedragen x €1.000)
Onderwerp | 2021 | |
Areaalacres | Lasten | 313 |
---|---|---|
DVO straatreiniging Circulus Berkel | Lasten | 286 |
Gladheidsbestrijding | Lasten | 185 |
Coronacompensatie HGB 2020 | Lasten | 128 |
Kosten vervanging VRI Wilpsedijk-Twelloseweg | Lasten | 70 |
MJOP Rembrandtkade/IJsselkade | Lasten | -204 |
Corona-maatregelen Binnenstad | Lasten | 53 |
Technische wijziging | Lasten | 126 |
Totaal lasten | 957 | |
Baten | 0 | |
Totaal baten | 0 | |
Saldo | -957 |
Reserves(bedragen x€1.000) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Storting in reserves | 1.323 | 766 | 2.090 | 204 | 2.294 |
Putting uit reserves | 844 | 2.956 | 3.800 | 0 | 3.800 |
Saldo | -479 | 2.189 | 1.710 | -204 | 1.506 |
Voorzieningen(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Uitgaven tlv voorzieningen | 800 | 275 | 1.075 | 0 | 1.075 |
Inkomsten tgv voorzieningen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Saldo | -800 | -275 | -1.075 | 0 | -1.075 |
Investeringen(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Uitgaven tlv investeringen | 5.190 | 11.316 | 16.506 | 0 | 16.506 |
Inkomsten tgv investeringen | 0 | 782 | 782 | 0 | 782 |
Saldo | -5.190 | -10.535 | -15.725 | 0 | -15.725 |
Exploitatie (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
---|---|---|---|---|---|
Leefomgeving | Begroting 2021 | 35.010 | 15.191 | -19.819 | |
3e kwartaalrapportage 2020 | 622 | 10 | -612 | ||
4e kwartaalrapportage 2021 | 2.454 | 167 | -2.287 | ||
Aan- en verkoop gronden Overstichtlaan | 26 | 26 | 0 | ||
1e kwartaalrapportage 2021 | -107 | -360 | -253 | ||
Voorjaarsnota 2021 | 50 | 25 | -25 | ||
Uitvoeringsagenda toekomstbestendig bedrijventerrein | -500 | 0 | 500 | ||
Totaal programma | 37.555 | 15.059 | -22.496 | ||
Reserves (bedragen x€1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Leefomgeving | Begroting 2021 | 1.323 | 844 | -479 | |
3e kwartaalrapportage 2020 | 0 | 680 | 680 | ||
4e kwartaalrapportage 2020 | 0 | 2.287 | 2.287 | ||
Beleid woonwagens en standplaatsen2018 | 0 | -40 | -40 | ||
1e kwartaalrapportage 2021 | 266 | 4 | -262 | ||
Voorjaarsnota 2021 | 0 | 25 | 25 | ||
Uitvoeringsagenda toekomstbestendig bedrijventerrein | 500 | 0 | -500 | ||
Totaal programma | 2.089 | 3.800 | 1.711 | ||
Voorzieningen (bedragen x€1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Begroting 2021 | 800 | 0 | -800 | ||
3e kwartaalrapportage 2020 | 215 | 0 | -215 | ||
4e kwartaalrapportage 2020 | 60 | 0 | -60 | ||
Totaal programma | 1.075 | 0 | -1.075 | ||
Investeringen (bedragen x€1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Leefomgeving | Begroting 2021 | 5.190 | 0 | -5.190 | |
4e kwartaalrapportage 2020 | 6.306 | 386 | -5.920 | ||
1e kwartaalrapportage 2021 | 4.511 | 0 | -4.511 | ||
Voorjaarsnota 2021 | 0 | 396 | 396 | ||
Uitvoeringsagenda toekomstbestendig bedrijventerrein | 500 | 0 | -500 | ||
Totaal programma | 16.507 | 782 | -15.725 |
2e kwartaal
Naam | Taakveld | Voortgang | Stand van zaken | |
---|---|---|---|---|
Beter Benutten | 2.1 | Op koers | ||
Brinkgreverweg | 2.1 | Op koers | Werk is afgerond. | |
Ceintuurbaan - Zamenhofplein | 2.1 | Op koers | is afgerond | |
Digitalisering Parkeren | 2.2 | Op koers | Invoering van het digitaal parkeervergunningen systeem zal in 2021 plaatsvinden. | |
Fietspad Boxbergerweg | 2.1 | Op koers | ||
Fietsparkeren Binnenstad | 2.1 | Op koers | Er lopen twee belangrijke sporen; fietsparkeren bij Lamme van Diesenplein en bij Mimik (proefopstelling). De stalling Lamme van Diesenplein is vrijwel gereed en bij Mimik is discusie onstaan. | |
Fietsroutes Margijnenenk - Overstichtlaan | 2.1 | Op koers | Door de samenloop met de bomen kost het ontwerpproces meer tijd. Uitvoering start in 2021 en loopt door in 2022. Extra onderzoek naar meer behoud van de bomen op verzoek van de raad daarom extra vertraging opgelopen. | |
Fietssnelweg Deventer-Zutphen | 2.1 | Behoeft aandacht | Uitvoering schuift door naar 2021. Planvorming stagneert bij het gedeelte van de gemeente Lochem. | |
Fietsstructuur A1 zone | 2.1 | Op koers | ||
Geluidswal A-1 - Bathmen | 2.1 | Op koers | Werkzaamheden zijn inmiddels in gang gezet. Uitvoeringstechnisch is dit project vrijwel klaar, financieel dient er nog het nodige afgerond te worden. | |
Herinrichting Keizerstraat | 2.1 | Op koers | Uitvoering loopt momenteel volgens planning. | |
Herinrichting Lebuinuspleinen | 2.1 | Op koers | Het VO is inmiddels voor de zomer door de raad vastgesteld, nu zijn we bezig om dit verder uit te werken naar een DO. Project loopt in ieder geval nog door in 2021. Momenteel wordt het plan aanbesteed en na de gunning wordt de uitvoering ter hand genomen door de aannemer. De doorloop van de uitvoering van dit plan zal zeker nog tot in 2022 zijn. | |
MJOP 2018 Reconstructie Hanzeweg | 2.1 | Op koers | De werkzaamheden zijn inmiddels afgerond. De prestatie is geleverd en deze kan financieel afgesloten worden. | |
MJOP Wezenland / Keizer Karellaan | 2.1 | Op koers | is nagenoeg afgerond | |
Oerdijk - Schalkhaar | 2.1 | Op koers | de werkzaamheden zijn op het groen na bijna afgerond. | |
Omvormen fietspaden | 2.1 | Op koers | met de omvorming lopen we over het algemeen op koers | |
Pr. Margrietlaan - Bathmen | 2.1 | Op koers | momenteel loopt er een gesprek met de bewoners over de inrichtingsvoorstellen. | |
Project de Braam | 2.1 | Op koers | De voorbereidingen zijn in 2020 voortvarend opgepakt. Uitvoering vindt plaats in 2021. Het uitvoeringskrediet zal in 2021 worden aangevraagd. | |
Reconstructie Brinkgarage | 2.2 | Op koers | Planologische procedure moet eerst doorlopen zijn voordat de uitvoering gestart kan worden. | |
Reconstructie Havezathelaan | 2.1 | Op koers | De voorbereidingen zijn in 2020 voortvarend opgepakt. Uitvoering vindt plaats in 2021. Het uitvoeringskrediet voor 2021 is reeds beschikbaar. De aanbesteding is geweest en de uitvoering wordt binnenkort gestart! | |
Riolering en waterhuishouding | 7.2 | Op koers | Binnen de beschikbare investeringsmiddelen is een budget 'Nader te programmeren' beschikbaar. Voorstel is om hiervan € 40.000 toe te voegen aan het krediet 'Afwatering Veentunnel'. | |
Siemelinksweg | 2.1 | Op koers | ||
Skatepark | 2.1 | Op koers | De uitvoering is gestart in 2020 met afgraven van het areaal JDK. De aanbesteding om te komen tot realisatie van het skatepark is afgerond en in 2021 moet de skatebaan gereed komen. Skate baan is inmiddels gereed en in gebruik genomen. | |
Tunnel Oostriklaan | 2.1 | Op koers | Uitvoering is gereed maar financiële afwikkeling is nog niet afgerond. Gemeente loopt nog steeds een financieel risico als gevolg van opgevoerd meerwerk door de aannemer. | |
Verlichting centrum Bathmen | 2.1 | Op koers | De laatste werkzaamheden worden dit voorjaar afgerond. | |
Vervangen houten bruggen | 2.1 | Op koers | Teneinde de houten bruggen op een kwalitatief hoogwaardige en duurzame manier te kunnen vervangen is een analyse gemaakt voor vervanging van houten bruggen op het gebied van duurzaamheid en ontwerp. Het resultaat van deze analyse is toepasbaar is op deze en toekomstige vervanging van houten bruggen. Deze kwaliteitsslag heeft er wel voor gezorgd dat het niet is gelukt de uitvoering van deze 7 bruggen in 2020 te realiseren. Voorzien is uitvoering in 2021 met uitloop naar 2022. | |
Vervanging Kaartleesapparatuur | 2.2 | Op koers | Inpassing en aansluiting (technisch) op ons huidige systeem zorgen voor enig oponthoud en momenteel worden alternatieve oplossingen bekeken. | |
Walstroom voetveer | 2.2 | Op koers | Het project is afgerond. De Walstroom voor het voetveer is gerealiseerd en de elektrische veerpont is in de vaart genomen. Hiermee kan voortaan milieuvriendelijk de IJssel worden overgestoken. | |